Caută

7 sfaturi pentru alegerea unui domeniu de website SEO-friendly

Actualizată în: acum 4 zile


sfaturi-alegerea-domeniului-website

Atunci când începeți un nou site web, una dintre cele mai importante decizii pe care trebuie să le luați este să alegeți numele de domeniu potrivit. De mai mulți ani, strategii SEO au conceput multe practici pentru a ajuta site-urile să se clasifice cât mai bine în motoarele de căutare, iar numele domeniului este considerat un factor care joacă un rol important în optimizarea motoarelor de căutare.

În acest articol, vom explora modul în care numele domeniului poate avea un impact asupra eforturilor SEO și a clasificării în Google. Vom arunca, de asemenea, o privire la unele dintre lucrurile care trebuie să le luați în considerare atunci când selectați un nume de domeniu SEO-friendly.


Ce este un domeniu de website?

Domeniul este numele site-ului dvs. Este adresa pe care utilizatorii o tastează în browserul lor web pentru a ajunge la site-ul dvs.


Într-un nume de domeniu, prima parte (înainte de semnul punct) se numește domeniu, iar ultima parte (după semnul punct) se numește extensia de domeniu. De exemplu, în numele de domeniu "moneymagnet.ro"," moneymagnet.ro " este domeniul și ".ro" este extensia.


Când înregistrați un nume de domeniu, trebuie să alegeți atât domeniul, cât și extensia în funcție de tipul site-ului dvs.

De ce este numele de domeniu atât de important?


  • Vă definește marca: un nume de domeniu bun crește gradul de conștientizare a mărcii și vă păstrează clienții.

  • Aduce credibilitate site-ului dvs.: Un domeniu este primul lucru pe care vizitatorii îl vor vedea. Un nume de domeniu bun face site-ul să arate profesional.

  • Crește CTR-ul (click-through-rate): Un nume de domeniu bun ajută la creșterea ratei click-urilor primite (CTR), precum și la creșterea traficului.

  • Să vedem cum să alegeți un nume de domeniu seo-friendly pentru noul site web.

Contează numele domeniului pentru SEO?


Clar. Dacă ne uităm doar la numele de domeniu singur, este de necontestat că doriți ca oamenii să recunoască brand-ul dvs., afacerea dumneavoastră sau site-ul dvs. Un nume de domeniu optimizat pentru motoarele de căutare este unul care spune oamenilor despre ce este vorba pe site, ce produse și servicii oferă, etc. În acest caz, domeniul iese în evidență mai mult în multitudinea de rezultate pe care Google, sau alte motoare de căutare le afișează, deci are șanse mult mai mari să fie vizitate de utilizatorul care a inițiat căutarea.


Deci, da, nume domeniilor au un impact asupra SEO. Având numele de domeniu potrivit vă poate ajuta să țintiți publicul cheie și să accelerați poziționarea cât mai sus în motorul de căutare.

Cum alegem un domeniu SEO-friendly ?

1. Domenii bazate pe brand


V-ați întrebat vreodată de ce multe site-uri populare au întotdeauna o poziție mai bună decât un site nou-nouț? Răspunsul este că acestea nu sunt doar un site web, fiecare dintre site-uri este un brand. Motoarele de căutare, cum ar fi Google folosesc „semnale de brand” pentru a arăta articole de la site-uri de înaltă calitate.


Dar ce face un nume de domeniu să fie considerat brand? Ei bine, există mai mulți factori care intră în joc. De exemplu:

  • Un nume de brand este unic și nu are semnificație specifică, de exemplu, Google.com

  • Este foarte simplu și ușor de ținut minte

  • E simplu de pronunțat

  • Iese în evidență prin simplitate

Numele domeniului ar trebui să se bazeze pe marca dvs. Acesta este modul în care utilizatorii vor găsi, memora, diferenția și identifica afacerea dvs. online.


De obicei, ar trebui să alegeți un nume de domeniu în același timp cu alegerea numelui firmei. Cu alte cuvinte, dacă aveți deja un nume de firmă, ar trebui să-l utilizați și ca nume de domeniu.


Cheia principală pentru un nume de domeniu SEO-friendly este branding.

Google apreciază mărcile, deoarece utilizatorilor le plac mărcile. Un brand online puternic înseamnă că utilizatorii sunt mai predispuși să facă clic pe el, să citească și , de ce nu, să facă un link către acest site web. Cu cât mai multe oamenii își vor aminti de brand-ul dvs., cu atât mai mult vă vor revizita, și, astfel, credibilitatea site-ul dumneavoastră va crește. Rezultat final: branding pozitiv, care va ajuta site-ul să câștige un ranking mai bun în Google.

Utilizarea mărcii ca nume de domeniu are sens dacă:

· Numele mărcii este deja stabilit și recunoscut

· Ați început deja promovarea mărcii și campanii de awareness al mărcii

· Marca ta este propriul nume

· Brandul tău este foarte unic


Pentru a veni cu nume noi, puteți încerca să adăugați cuvinte cheie relevante sau sufixe aleatorii, dar asigurați-vă că noul domeniu are caracteristicile unui brand.

2. Utilizarea extensiilor potrivite pentru domeniu


Înainte de a achiziționa un domeniu, trebuie să știți ce extensie de domeniu este potrivită pentru afacerea dvs. Există peste 1.000 de extensii de domenii disponibile.


Există extensii de genul .com, .eu, există, bineînțeles extensii care se bazează pe numele țărilor de proveniență .ro, .de , dar există și alte extensii de domeniu populare disponibile pe care le puteți utiliza, cum ar fi .net, .org, .edu, .info, etc.

Cele mai utilizate extensii de domeniu sunt ".com", ".net", ".org", ".edu".


Cu toate acestea, dacă aveți de gând să implementați un site nou, atunci recomandăm să mergeți cu extensia de domeniu .ro.


Este posibil să observați că atunci când cineva spune numele unui site web pentru prima dată, de obicei accesăm site-ul web cu extensia .ro. Acest lucru se datorează faptului că este atât de normal ca în România să avem site-uri cu extensia .ro.


Vă puteți întreba dacă există nici un beneficiu SEO de a alege un domeniu .ro. Singurul lucru care contează este domeniul, nu extensia. Aceste extensii au fost create pentru a diferenția diferite tipuri de site-uri web și locațiile de proveniență.


De exemplu:

.com, .ro, .de, etc. – sunt utilizate pentru afaceri comerciale sau orice site-uri profitabile.

.net – .net vine de la networking, care a fost creat pentru site-uri web legate de rețea.

.edu – Această extensie este utilizată în cea mai mare parte de site-urile web legate de educație.

.org – Organizațiile non-profit utilizează în cea mai mare parte extensia .org, cum ar fi Wikipedia.org.


Acum, puteți înțelege ce tip de extensie de domeniu se potrivește site-ului dvs. Dacă aveți un site web în scopul de a face un profit, apoi mergeți cu domeniul .ro.

3. Păstrați-vă numele de domeniu scurt


Încercați să vă păstrați numele de domeniu cât mai scurt posibil. Nume de domenii scurte sunt super ușor de pronunțat și de reținut.


Veți vedea că cele mai multe companii de succes au un nume scurt, ar fi Emag, Google, Amazon, Twitter, Facebook, și așa mai departe.


Potrivit unui studiu, lungimea numelui de domeniu cel mai tipic este de aproximativ 12 caractere. Vă recomandăm să păstrați lungimea domeniului între 6-14 caractere.

Acest site -"moneymagnet.ro" are 14 caractere.

4. Evitați cratimele și numerele în numele de domeniu


Atunci când alegeți un nume de domeniu pentru SEO, este întotdeauna mai bine să evitați cratimele și numerele. Cratimele și numerele îngreunează pronunțarea, sunt mai greu de reținut, pe scurt, încurcă.


Deci, dacă găsiți un nume de domeniu pentru noul site web, păstrați întotdeauna simplu și evitați cratimele și numerele.

5. Asigurați-vă că este ușor de tastat și memorabil


Găsirea unui nume de domeniu care este ușor de ținut minte este foarte important pentru succesul online.


Dacă aveți un nume de domeniu complex și fără sens, este foarte greu pentru utilizatori să îl scrie. Este, de asemenea, foarte greu să-și amintească de el.


Acum, cred că, în cazul în care utilizatorii doresc să se întoarcă pe site-ul dvs., vor greși scrierea numelui site-ului și vor ajunge pe un alt site web. Să nu mai vorbim, în acest fel veți pierde vizitatorii dvs., precum și venituri.


Un lucru pe care website-urile de succes îl au în comun este că toate sunt simplu de scris: ex. Apple, Adidas, Emag.

6. Nu utilizați litere repetate în domeniu


Un alt lucru pe care trebuie să păstreze în minte atunci când achiziționează un domeniu este de a nu utiliza litere repetate. Întotdeauna să fie simplu.


Uite ce vreau să spun. Să comparăm două nume de domenii, "mobila.ro" și "moobila.ro".

Primul "mobila.ro" este un nume de domeniu bun, deoarece este simplu. Al doilea nume de domeniu "moobila.ro" conține litere repetate.

Acum, ambele domenii de sunet la fel, dar arata diferit. Dacă domeniul conține litere repetate, atunci de cele mai multe ori vizitatorii vă vor tasta greșit numele de domeniu și vor accesa un alt site.


Într-adevăr, cele mai multe dintre numele de domenii bune sunt deja înregistrate. Dar nu ar trebui să utilizați același nume de marcă și să repetați literele .

7. Adăugați un cuvânt cheie la domeniu


Dacă sunteți deja familiarizați cu optimizarea motoarelor de căutare (SEO), atunci știi cât de importante sunt cuvintele cheie.


Pe o pagină de pe site-ul dvs., de exemplu, de obicei, adăugați cuvintele cheie în titlu, în meta-descriere, în URL, și de mai multe ori în interiorul articolului.


Deci, de ce nu adăugați un cuvânt cheie în numele de domeniu?

Acest lucru nu are beneficii specifice SEO, dar ar putea ajuta la creșterea traficului. De exemplu, dacă sunteți dezvoltator web, atunci un nume de domeniu bun care conține un cuvânt cheie ar fi "webservice.ro".


Pentru a înregistra un nume de domeniu, notați câteva nume de domenii care se potrivesc afacerii dvs. Puteți utiliza, de asemenea, un instrument generator de nume de domeniu, dacă este necesar.


De asemenea, înregistrați-vă domeniul cu cele mai populare extensii pe care le-am discutat mai sus, dacă puteți.

Iată câteva opțiuni posibile de nume de domeniu:


1. Domenii de brand - Numele de domeniu singur nu oferă detalii specifice despre compania dvs., sau produsele / serviciile pe care le oferiți. Site-ul poate fi despre orice. Minusul acestei opțiuni este că o mare parte din eforturile dumneavoastră vor trebui să se concentreze pe construirea și promovarea brand-ului. Aveți nevoie de idei creative pentru ca oamenii să înceapă să facă o asociere între numele de brand și serviciile dvs.

2. Domenii locale - Beneficii SEO: Acest tip de nume de domeniu vă poate ajuta să țintiți în mod specific clienții din localitatea unde activați. În timp ce conținutul site-ul dumneavoastră ar trebui să descrie în continuare produsele și serviciile pe care le vinde, numele de domeniu vă oferă un avans, deoarece arătați din start motoarelor de căutare cărui public vă adresați. Partea negativă este că, dacă doriți să vă extindeți afacerea la nivel național, sau chiar internațional, domeniul vă va încurca teribil.

3. Domenii de servicii - Prin evidențierea serviciului în numele de domeniu, utilizatorii pot spune cu ușurință despre ce va fi site-ul dvs., precum și tipul de serviciu la care se pot aștepta de la dvs. Dacă în timp vă veți extinde serviciile oferite, s-ar putea ca acest domeniu să nu vă ajute să ajungeți sus în ranking-uri pentru cuvintele cheie noi.


Alte aspecte de luat în considerare


Așa cum am menționat mai înainte, boților Google le place ceea ce utilizatorilor le place. Deci, atunci când vă decideți cu privire la un nume de domeniu, prima prioritate ar trebui să fie clienții dumneavoastră.


Evitați greșelile de ortografie intenționate. Poate părea creativ să folosești un cuvânt ortografiat greșit ca nume de marcă. Dar țineți cont de faptul că nu toți clienții vor aprecia creativitatea dvs. Ultimul lucru pe care vrei e să-ți lași clienții confuzi. Același lucru este valabil și pentru utilizarea numerelor și cratimelor în numele de domeniu. Atunci când o persoană aude domeniul dvs., este posibil să nu știe dacă să scrie numărul sau să utilizeze un număr. În mod similar, mulți utilizatori vor tasta domeniul fără cratime și vor ajunge pe un alt site web.

Dacă numele firmei este un acronim, atunci utilizați-l în numele de domeniu.

Concluzie


Alegerea unui nume de domeniu SEO-friendly este mult mai ușor decât crezi, tot ce trebuie să faceți este să-l lăsați simplu și să se concentreze pe branding. Rețineți că nu puteți depinde doar de numele domeniului pentru a da bine în motoarele de căutare - numele de domeniu este doar o cărămida mică folosită la construcția unui website trainic.

Money Magnet | Agenție de Marketing Online

© Copyright 2020 | moneymagnet.ro

    Toate drepturile rezervate.

  • Facebook
  • YouTube
  • Pinterest
  • Instagram