Caută

Scop. Strategie. Tactici.

La început de an ne setăm scopurile, țelurile pentru următoarele douăsprezece luni. Apoi ne gândim la cea mai bună strategie pentru obținerea țelului dorit. După ce am definit strategia abordată vom ști exact ce tactici folosim. Cam acesta este procesul indiferent că ne referim la țeluri personale, de business sau de marketing.


strategie-business
Strategie de Business

Scop = Țintă, obiectiv către care tinde cineva; ceea ce își propune cineva să înfăptuiască. Strategia = este un plan de realizare a unuia sau mai multor scopuri pe termen lung în condiții de nesiguranță. Tactica = o acțiune conceptuală implementată ca una sau mai multe sarcini specifice. Un exemplu: Scopul este să ne creștem vânzările cu 30% în acest an. Strategia noastră este să ne extindem businessul în mediul online, pentru ca produsele noastre să fie disponibile în locații unde nu avem magazine fizice. Ca și tactici vom crea un magazin online și conturi pe toate platformele sociale, vom crea reclame prin Google Ads si Facebook Ads. Tacticile sunt cele mai distractive, pentru că trebuie să ne folosim creativitatea pentru a le implementa și simțim un impuls puternic pentru a le aplica, mai ales atunci când concurența aplică deja aceste tactici. Dar o tactică ce nu face parte dintr-o strategie pe termen mediu sau lung nu va aduce rezultate. În schimb, dacă această tactică face parte dintr-un plan de implementare a mai multor tactici care susțin un plan strategic bine pus la punct, atunci rezultatele ei vor avea efectul dorit. Dar în același mod o strategie fără un țel foarte bine definit, nu are sens. Este posibil să conduci o afacere cu o strategie greșită într-un loc nepotrivit la un moment nepotrivit, dar este o bătălie pierdută. Alternativa este să te gândești foarte bine la modul tău de operare, la costurile necesare și la beneficiile pe care le oferi oamenilor pe care dorești să îi servești. Poți trece de la un produs la o ofertă de servicii, de la gratuit la scump, de la un serviciu mediu la un serviciu de top, de la magazin fizic la magazin online, de la mare la mic, de la spam la permisiune, de la achiziționarea de noi clienți la servirea în moduri diferite a clienților vechi, sau pentru oricare dintre acestea, invers. A nu schimba strategia doar pentru că ești obișnuit cu cea pe care o ai acum este și asta o strategie, dar una proastă. Adevărul despre strategie într-un mediu competitiv: dacă faci ceea ce fac ceilalți, dacă încerci să copiezi în loc să arăți clienților exact cine ești tu și ce filosofie este aplicată în afacerea ta, atunci nu este o abordare care te va duce prea departe. Singura modalitate de a obține rezultate uimitoare este prin crearea unei strategii unice, în afara normelor acceptate. În ultima vreme am văzut multă confuzie în folosirea termenilor atât de către cei care caută îndrumare, cât și de cei care oferă servicii de consultanță, cursuri și coaching. Am văzut în diverse grupuri și forumuri oameni care întreabă:

  • Care e cea mai bună strategie pentru... ?

  • Câte mailuri să trimit clienților mei pe zi sau săptămână?

  • Care e cea mai bună strategie de vânzare online?

De asemenea, am văzut reclame pe facebook care promit să te învețe strategiile pentru a avea reclame cu rezultat. :) Ce văd eu greșit în întrebările și afirmațiile acestea? Nimeni nu-ți poate da o formulă magică, o strategie predefinită care să funcționeze perfect pentru tine. Dacă ar exista așa ceva, am folosi-o cu toții. Da, există o ghidare generală, dar fiecare strategie trebuie să fie ceva unic și aparte. Cine poate să îți spună câte mailuri sunt optime pentru campania ta de marketing online, fără a ști unde vrei să te poziționezi pe piață, cine sunt clienții tăi ideali și ce vrei să obții cu aceste mailuri? În același mod, cineva care nu cunoaște afacerea ta nu poate să îți spună cum să faci reclame pentru a obține ceea ce vrei tu. Ei pot să îți explice cum funcționează tehnic reclamele făcute de exemplu pe Facebook. Pot da câteva tips-uri și bune practici pentru a maximiza anumite rezultate. Dar până la urma rezultatele ads-urilor făcute de tine pe orice platformă, vin în urma transpunerii strategiei tale unice prin utilizarea tacticilor prestabilite, după ce toate acestea au fost bine gândite cu oameni care cunosc afacerea, clienții și scopul final.

10 afișare0 comentariu

Money Magnet | Agenție de Marketing Online