Caută

Keyword Research - Cercetarea Cuvintelor Cheie

Cercetarea cuvintelor cheie (Keyword research) este o parte fundamentală a SEO și a marketing-ului digital. Este cunoscut faptul că motoarele de căutare favorizează conținutul bun, dar asta nu este suficient. Dacă nu folosești cuvintele de care oamenii sunt interesați și pe care le caută în mod activ, atunci vei pierde foarte mult trafic.

Ce este cercetarea cuvintelor cheie sau keyword research?

Cercetarea cuvintelor cheie este o cercetare de marketing pe net, care îți arată ce anume caută oamenii online și ce volum au căutările pentru fiecare cuvânt în parte.

Chiar mai mult decât atât, keyword research îți dezvăluie limbajul folosit de useri atunci când vorbesc despre un anumit topic. Acest lucru îți arată calea cea mi eficientă pentru a ajunge în contact cu persoanele cele mai interesate de produsele tale (buyer persona).

Cercetarea cuvintelor cheie este un pas esențial în pregătirea și îmbunătățirea prezenței tale online. Oferă-i atenția necesară de la început și eforturile tale vor fi răsplătite peste așteptări.

Cum se face keyword research?

1. Studiază nișa în care activezi

2. Definește-ți scopurile

3. Fă o listă de subiecte relevante

4. Creează o listă cu cuvinte cheie de bază

5. Folosește instrumente de cercetare a cuvintelor cheie

6. Studiază intenția de căutare a userilor (search intent)

7. Identifică cuvinte cheie long-tail

8. Află tot ce poți despre competiție

Ce sunt cuvintele cheie (keywords)?

Cuvântul cheie este un singur cuvânt sau frază, pe care oamenii îl folosesc atunci când caută informații pe motoarele de căutare.

Cuvintele cheie ajută motoarele de căutare să înțeleagă despre ce este vorba in conținutul paginii tale, astfel încât acestea să arate pagina ta oamenilor interesați de această informație.

De ce sunt cuvintele cheie importante pentru SEO?

După cum am mai menționat deja, cuvintele cheie sunt foarte importante pentru SEO. Fără să folosești cuvinte cheie, website-ul tău nu va ajunge la userii potriviți.

Modul de funcționare a motoarelor de căutare este de a potrivi căutările userilor cu paginile disponibile din indexul lor. În timpul indexării paginilor, crawlerii motoarelor de căutare vizitează o pagină web, extrag informația de care au nevoie și o indexează. Folosesc această informație mai târziu, în timpul procesului de potrivire a căutărilor cu conținutul existent.

O parte a informației pe care o extrag o constituie tocmai cuvintele cheie cu care pagina este asociată.

Dacă în timpul acestui proces, pagina este asociată cu cuvinte cheie irelevante, atunci nu ai nici o șansă ca website-ul tău să apară în căutările potrivite.

Hai să vedem un exemplu:

Dacă o companie din domeniul IT, care oferă software pentru departamentul de resurse umane al companiilor, optimizează website-ul pentru keyword Managementul Resurselor Umane, va apărea în căutări atunci când oamenii caută informații despre managementul resurselor umane, informații despre cursuri sau facultăți de managementul resurselor umane sau firme de externalizare a serviciilor de management al resurselor umane.

Pentru a obține potrivirea corectă trebuie să folosească cuvinte precum: software managementul resurselor umane sau program pentru managementul resurselor umane. Și de aici încolo trebuie căutate variațiuni pe care userii le folosesc.

Ce tipuri de cuvinte cheie există?

1. Cuvinte de bază

Le putem spune și cuvinte principale, dar important este că ele sunt compuse din unu sau două cuvinte sau expresii, care au un volum mare de căutare. Competiția pentru aceste cuvinte este foarte mare, zeci de website-uri concurează pentru primele locuri.

Exemple: SEO, dietă, covoare


2. Sinonime sau termeni apropiați

Acestea sunt cuvinte care înseamnă același lucru, dar se scriu diferit. Ele pot inclusiv să includă întrebări.

Exemple: cum se curăță covoarele


3. Cuvinte cheie lungi (long-tail keywords)

Sunt keywords care includ mai mult de trei termeni. Ele au un volum de căutare mai mic, dar sunt mult mai specifice, intenția userului fiind mult mai clară.

Exemple: cum se face corect cercetarea cuvintelor

Cum să faci keyword research? Cum să găsești cuvintele cheie relevante?

Există multe moduri în care poți descoperi cuvintele cheie potrivite afacerii tale, fie manual fie folosind diverse tool-uri speciale. Dar, oricare metodă ai alege-o, există câțiva pași importanți pe care trebuie să îi faci.

Începând cu definirea scopurilor pe care le ai până la executarea planului cuvintelor cheie, sau keyword maping, urmărește ghidul detaliat de mai jos, pentru a te asigura că execuți o cercetare a cuvintelor cheie minuțioasă.

Pasul 1: Studiază nișa în care activezi

Înainte de a care sunt cele mai potrivite keywords pentru optimizarea site-ului tău, este important să îți adâncești cunoștințele despre subiectele cele mai importante ale nișei tale. Acest lucru te poate ajuta să descoperi idei out-of-the box și unghiuri noi pe care nu te-ai gândit până acum să le explorezi în strategiile tale de marketing și SEO.

Îți dau câteva moduri în care ai putea să studiezi nișa ta:

· Vorbește cu clienții existenți și încearcă să-i cunoști mai bine. Descoperă termenii pe care îi folosesc atunci când vorbesc despre compania, brand-ul, produsele sau serviciile tale.

· Încearcă să gândești din punct de vedere al clienților tăi potențiali. Dacă ai vrea să recomanzi compania unui prieten ce ai spune despre ea?

· Implică-te în comunități online create în jurul nișei sau subiectelor cărora firma ta se adresează. Citește discuțiile și află ce își doresc oamenii în legătură cu subiectele respective.

Pasul 2: Definește-ți scopurile

Un plan trebuie să înceapă mereu cu definirea scopului final. Dar, înainte de asta, ar trebui să îți pui câteva întrebări importante și introspective, cum ar fi:

· Cine ești?

· Care este ideea brandului tău?

· Ce te face special?

· Despre ce este website-ul tău?

· Ce promisiuni le faci vizitatorilor website-ului tău?

Odată ce ai răspuns efectiv acestor întrebări, trebuie să specifici care este misiunea brand-ului tău. Vrei să crești numărul de abonați sau ai un target de vânzări pe care trebuie să-l îndeplinești până la o anumită dată?

Este important să definești scopurile activității tale, pentru că acestea vor da direcția strategiei și a planului de SEO. Cuvintele cheie pe care le vei folosi în cele din urmă, trebuie să fie aliniate scopurilor tale, ideal segmentate în planul de keyword maping.

Notează țelurile și construiește diagrame pentru ele. Acestea îți vor oferi baza și direcția necesare pentru determinarea strategiei de conținut și a strategiei de marketing online.

Pasul 3: Fă o listă de subiecte relevante

Bazându-te pe categoria principală a brand-ului tău și pe țelurile pe care vrei să le atingi, împarte-le în categorii mai mici. Fă o listă de subiecte legate de activitatea ta, pentru care vrei să apari în Google.

Este important să alegi subiecte care sunt importante pentru business-ul tău și care sunt importante pentru buyer persona. Gândește-te la ce ar căuta pe Google persoanele pe care le-ai definit ca avatare, buyer personas.

Pasul 4: Creează o listă cu cuvinte cheie de bază

Acum, după ce ai împărțit categoriile principale în subcategorii de subiecte, poți începe să creezi o listă de cuvinte cheie de bază. Aceste cuvinte trebuie să aibă legătură cu diversele subiecte definite de tine, dar și mai important, trebuie să fie termeni pe care audiența targetată să îi caute în motoarele de căutare.

Seed Keywords, sau cuvintele cheie de bază, sunt foarte importante, întru-cât ele formează fundația pe care se va dezvolta cercetarea cuvintelor cheie relevante pentru afacerea ta. Ele definesc nișa potrivită pentru tine și te ajută să descoperi competitorii.

Dacă te întrebi cum găsești cuvintele cheie de bază pentru produsele sau serviciile tale, este mult mai simplu decât crezi. Trebuie doar să descrii produsele sau serviciile pe care le oferi în termeni cât mai simpli și să faci o sesiune de brainstorming în care să te gândești la toți termenii care ar putea fi folosiți de potențialii clienți pentru a căuta în Google.

Pasul 5: Folosește instrumente de cercetare a cuvintelor cheie

Odată ce ai identificat obiectivele, subiectele și o listă de cuvinte cheie inițiale, este timpul să utilizezi instrumentele de cercetare a cuvintelor cheie pentru a perfecționa termenii de căutare.

O opțiune este utilizarea Planificatorului de cuvinte cheie Google. Din păcate, Google oferă doar volume aproximative de căutare. În schimb, poți utiliza un instrument precum Keyword Tool. Îți va oferi mai multe detalii și te va ajuta să vezi direcția corectă pentru termenii de căutare. În plus, poate oferi și idei suplimentare cu privire la cuvintele cheie asociate.

Tot ce trebuie să faci este să tastezi subiectul (sau cuvântul cheie principal) în caseta de căutare și acesta îți va oferi o listă de cuvinte cheie alternative, inclusiv cele care conțin prepoziții și întrebări.

Pasul 6: Studiază intenția de căutare a userilor (search intent)

Folosirea cuvintelor cheie cu volum mare de căutare pentru a te poziționa sus în clasamente funcționa bine înainte. Dar nu mai este atât de simplu acum. Astăzi, algoritmii de căutare Google compară termenii de căutare cu interogările utilizatorilor pentru a afla despre intenția de căutare.

Intenția de căutare este definită ca intenția sau motivul pentru care oamenii caută un anumit termen. În spatele obiceiurilor de căutare ale oamenilor, există mulți factori de stimulare, precum:

· De ce caută?

· Caută pentru că au o întrebare și doresc un răspuns la acea întrebare?

· Caută un anumit site web?

· Caută pentru că vor să cumpere ceva?

Încercă să te pui în locul acestor persoane care fac parte din publicul tău țintă. De ce ar căuta subiectul respectiv? Cum vor scrie termenii? Caută să cumpere ceva? Sau caută un serviciu pentru a rezolva o anumită problemă?

Odată ce vei avea o idee despre intenția de căutare din spatele potențialilor cititori sau clienți, o vei putea folosi pentru a ajusta cercetarea cuvintelor cheie. Este minunat să obții o listă de cuvinte cheie cu volum mare legate de marca sau subiectul tău. Dar găsirea cuvintelor cheie care corespund direct intenției de căutare a publicului țintă este chiar mai importantă.

Pausl 7: Identifică cuvinte cheie long-tail

Cuvintele cheie principale sunt adesea termeni de căutare mai scurți, care sunt strâns legați de subiectul sau categoria principală. Cuvintele cheie cu coadă lungă, long-tail keywords, pe de altă parte, sunt mai descriptive și sunt adesea legate de subcategoriile definite de tine. Potrivirea intenției de căutare a publicului țintă cu cuvintele cheie lungi este mult mai ușoară în comparație cu cuvintele cheie inițiale.

Cuvintele cheie lungi obțin de obicei mai puține clicuri, dar, din moment ce sunt concentrate pe un anumit subiect sau produs, obțin adesea o rată de conversie mai mare.

Pasul 8: Află tot ce poți despre competiție

Efectuarea cercetării cuvintelor cheie pe Google nu este suficientă. De asemenea, trebuie să fii conștient de ceea ce fac concurenții tăi. Cu cât înțelegeți mai bine ce se întâmplă în nișa cărei te adresezi, cu atât va fi mai bine pentru SEO.

Înțelegerea competitivității diferitelor cuvinte cheie îți va permite, de asemenea, să identifici termeni de căutare care ar putea fi prea dificil de clasat. Dar cel mai important, vei putea găsi noi oportunități prin intermediul unor cuvinte cheie pe la care nu te-ai gândit. Aceste oportunități apar atunci când găsești cuvinte cheie conexe, care sunt legate de marca sau industria ta, cu nivel de concurență scăzut până la mediu.

Pentru a găsi aceste cuvinte cheie, poți efectua o cercetare a cuvintelor cheie folosite de concurență. Fii sigur că și ei fac același lucru în ceea ce te privește.

După ce ai parcurs acești pași, ar trebui să ai suficiente informații pentru a crea un conținut bun și o strategie SEO.

Fie că ai un blog axat, o afacere mică sau lucrezi într-o companie mare, ți avea nevoie de rezultatele cercetării cuvintelor cheie pentru a începe structurarea conținutul și planificarea activităților de marketing.

Keyword research poate fi o sarcină plictisitoare, care îți consumă foarte mult timp. Dar cel mai adesea, rezultatele pe termen lung merită eforul.


11 afișare0 comentariu

Money Magnet | Agenție de Marketing Online

© Copyright 2020 | moneymagnet.ro

    Toate drepturile rezervate.

  • Facebook
  • YouTube
  • Pinterest
  • Instagram