Caută

Keyword Maping: ce este și cum se face în 2020

Actualizată în: Sept. 15

Keyword Maping


Un pas important pentru optimizarea website-ului tău este Keyword Maping. Ce este Keyword Maping? Este, practic, atribuirea cuvintelor chei paginilor potrivite și organizarea website-ului în funcție de aceasta. În 2020 poți optimiza o pagină pentru mai multe cuvinte cheie, dar nu ar trebui să optimizezi mai multe pagini pentru același cuvânt cheie. Dacă faci asta, site-ul tău va fi predispus la un fenomen pe care îl discutăm într-un alt articol, și anume: keyword cannibalization.


Să analizăm cum să configurează cartografierea cuvintelor cheie pentru succes:

Este important să acorzi timp acestui proces pentru a planifica în mod corect.

Keyword Maping

Ce este Keyword Maping?


Keyword Maping este procesul de cercetare a cuvintelor cheie relevante și atribuirea lor pe paginile corespunzătoare a website-ului nostru. Pe baza acestui proces, se pot face recomandări specifice pentru SEO, tocmai pentru a face pagina mai relevantă în motoarele de căutare pentru aceste cuvintele cheie .


Aceasta este o parte importantă în ceea ce privește optimizarea inițială pentru motoarele de căutare pentru un nou site web. Este, de asemenea, fundamentul pentru proiecte de On-Page SEO.


Cum se face Planificare Cuvintelor Cheie?


Cartografierea cuvintelor cheie, odată ce ați înțeles procesul, este destul de simplă. Înainte de planificarea site-ului în funcție de cuvintele cheie fă următorii pași:


  • Cercetarea cuvintelor cheie

Trebuie să cunoști cuvintele cheie cu care vi lucra și să le organizezi pe site. O cercetare adecvată a cuvintelor cheie este foarte important aici. Descoperirea atât a cuvintelor cheie principale, cât și a longtail keywords, te va ajuta să creezi un plan bine pus la punct. Nu este o idee bună să încerci să te clasezi bine în motoarele de căutare pentru toate aceste cuvinte. Cel mai bine e să le alegi pe cele mai relevante pentru afacerea ta și să depui efort pentru a optimiza site-ul cât mai bine pentru ele.


După ce ai o listă solidă de cuvinte cheie din industria ta și locația geografică unde vrei să ai autoritate, trebuie să treci la atribuirea acestora celor mai potrivite pagini.


  • Verificarea rankingului curent


Ideea organizării cuvintelor cheie este că vom atribui aceste cuvinte cheie paginilor pe care dorim să le clasăm cât mai sus în motoarele de căutare. Pentru a face acest lucru, va trebui să ne punem întrebarea: ce pagină este cea mai potrivită pentru fiecare cuvânt cheie pe care l-am identificat.


De obicei, există grupuri de cuvinte cheie similare - variații ale pozițiilor cuvintelor, plurale, sinonime etc. - care sunt atribuite pe aceeași pagină, astfel încât să reducă mărimea website-ului.


Primul pas către atribuirea cuvintelor cheie paginilor potrivite este de a afla care sunt paginile cele mai relevante pe Google. Poți face asta manual, efectiv scrii cuvântul cheie în Google și urmărești să vezi poziția site-ului tău. De asemenea, ai posibilitatea să folosești unul din sutele de website-uri sau app-uri care îți spun poziția în Google a paginilor tale.

Pregătirea unui document pentru planificarea cuvintelor cheie


Pentru a putea să păstrezi lucrurile organizate trebuie să pregătești un document de mapare a cuvintelor cheie. Un astfel de document este de obicei un tabel în care fiecare rând este o pagină specifică de pe site și fiecare coloană este un element crucial pentru procesul de optimizare SEO.


Iată o imagine pentru a-ți face o idee:

Exemplu Keyword Maping

De ce este important să faci Keyword Maping?


1. Viziune comună


Toate persoanele implicate în creare și întreținerea website-ului au o viziune clară asupra cuvintelor cheie care sunt prioritare pentru orice pagină dată.


Acest lucru este deosebit de important dacă se creează conținut continuu sau se face marketing de conținut, unde aveți sunt o mulțime de oportunități de a conecta paginile prin link-uri interne și de a face referire la alte conținuturi.


Aceste cuvinte cheie atribuite pe paginile de produs sau de servicii de bază sau chiar și pe alte postări de pe blog pot ghida ce ancore să folosești atunci când folosești un link intern.


2. Evită repetarea/dublarea conținutul


Dacă publici în mod constant conținut, este ușor să uiți ceea ce a fost publicat acum un an sau chiar acum câteva luni și să decizi să scrii ceva foarte asemănător cu ceea ce a fost deja creat.


În acest caz, dacă ai o idee similară, este posibil să fie mai bine să reîmprospătezi o postare existentă care vorbește despre același subiect – oferindu-i autoritate în acest subiect.


Mai jos voi detalia cele mai importante aspecte de luat în calcul atunci când planifici site-ul în funcție de cuvintele cheie:

  • Ia în considerare intenția utilizatorului care caută acest cuvânt cheie

Înainte era o practică obișnuită să vezi cuvinte cheie foarte similare atribuite pe pagini diferite.

În timp ce aceasta era o practică obișnuită, pur și simplu nu mai este de actualitate, deoarece duce la conținut duplicat sau la pagini cu informații puține sau irelevante pentru utilizator.


La momentul actual, dorim să grupăm cuvintele cheie pe baza intenției utilizatorului care le caută. Deci, trebuie să presupunem că cineva care caută doua cuvinte cheie similare sau sinonime are aceeași intenție în spatele fiecăreia dintre aceste căutări, deci este ideal să ajungă pe aceeași pagină de pe site-ul tău.

  • Verifică ce apare în Google când cauți cuvântul cheie dorit

Fă o căutare rapidă pe Google pentru fiecare dintre grupurile de cuvinte cheie pe care le vizez și vezi ce apare în prezent în primele rezultate.


Dacă pagina căreia vrei să-i atribui acest cuvânt cheie nu apare în Google în primele rezultate, fie trebuie să schimb pagina atribuită acestui Keyword, fie trebuie să revizuiești conținutul paginii.

  • Analizează tipul cuvântului cheie

Acest subiect îl vom discuta pe larg într-un alt articol. Ce este important acum este să știi că sunt cuvinte cheie diferite potrivite paginilor tale în funcție de website-ul pe care îl ai și de intenția utilizatorului, de ex. cuvinte cheie tranzacționale – pentru magazine online sau ci=cuvinte cheie informaționale – pentru blog.


La sfârșit trebuie să specificăm încă o dată două aspecte importante:


  1. Keyword maping te ajută sa ții site-ul organizat și paginile relevante pentru cuvintele cheie importante pentru business-ul tău

  2. Poți atribui mai multe cuvinte cheie aceiași pagini, dar nu atribui același keyword mai multor pagini

Money Magnet | Agenție de Marketing Online

© Copyright 2020 | moneymagnet.ro

    Toate drepturile rezervate.

  • Facebook
  • YouTube
  • Pinterest
  • Instagram