Caută

Ghid – Cum definești Buyer Personas (+ Template Gratuit)

Actualizată în: acum 4 zile

Ghid - Crearea de Buyer Personas


Cât de bine cunoști clienții ideali ai afacerii tale? De ce este important să creezi Buyer Personas?


S-ar putea să cunoști datele demografice de bază, dar ce mai ști despre ei? Ai putea descrie cum decurge o zi obișnuită din viața lor, cum își cheltuie bugetul sau ce îi inspiră la locul de muncă și în viață personală?


Dacă răspunsul este nu, este momentul să începem să aflăm. De ce? Deoarece cu cât știi mai multe despre clienții tăi ideali, cu atât vei fi mai bine informat pentru a crea un plan pentru website-ului tău si o strategie de marketing care să te ajute să obții vânzări și să crești veniturile și profitul.


Și care este cel mai bun mod de a-i cunoaște mai bine? Prin crearea de Buyer Personas.



Cum definești Buyer Persona

Ce sunt Buyer Personas?


Termenul Buyer Persona poate fi definit ca și descrierea amănunțită a clientului ideal, adică acel client care este cel mai predispus să cumpere de la tine.


Practic, acestea sunt reprezentări semi-fictive ale clientului ideal, care prezintă o imagine completă despre cine este el atât ca persoană, cât și ca și client. Reprezentarea include obiectivele personale, tiparele de comportament, nevoile și motivațiile clientului vizat.


De ce afacerea ta are nevoie de Buyer Personas ?


Motivul pentru care este atât de eficient sa creezi Buyer Personas este pentru că atunci când le creezi nu ții cont doar de datele demografice evidente, ci intri în mentalitatea persoanei pe care vrei să o convingi să devină clientul companiei tale.


Și, cu cât poți ajunge mai adânc în capul lor, cu atât vei fi mai bine echipat atunci când vine vorba să-i atragi, să-i convingi și să-i păstrezi – de aceea trebuie să folosești Buyer Personas mai ales la începutul drumului în marketingul online. Indiferent dacă dezvolți un site-ul web, creezi conținut sau încerci să te conectezi pe rețelele de socializare, poți utiliza Personas pentru a adapta mai bine mesajele transmise și pentru a le alinia dorințelor și nevoilor lor.


Cum să creezi Personas pentru clienții ideali?


Deci, deși beneficiile formării acestora sunt clare, întrebarea pe care s-ar putea să o ai este „cum încep să construiesc un alias al clientului ideal pentru afacerea mea?”


Cel mai important este să nu te bazezi pe speculații sau presupuneri. Cea mai bună metodă este combinația dintre studii de piață și informații colectate de la clienții existenți sau potențiali.

Iată pașii de bază pe care trebuie să îi urmezi:

1. Creează o listă cu întrebările corecte


Prima ta sarcină este să afli de ce informații ai nevoie și ce întrebări trebuie să le adresați pentru a le informațiile necesare. Iată categoriile generale de informații pe care ar trebui să le cauți :

  • Date demografice personale - sex, vârstă, educație, ocupație și rol, stare civilă

  • Finanțe - venituri, obiceiuri de cheltuieli, metode de plată preferate

  • Cum decurge o zi obișnuită - la locul de muncă și / sau acasă, anxietăți, hobby-uri, interese

  • Speranțe, vise, motivații - obiective personale și profesionale

  • Preocupări și frici - generale, precum și legate de produsul / serviciile oferite de afacerea ta

  • Tehnologie - modul în care o utilizează, cât de des, platformele utilizate de ex. Facebook

  • Influențe - unde caută informații, cui cer sfaturi, parteneri de decizie

  • Mărci îndrăgite


2. Colectează datele


După ce ai rafinat această listă pentru afacerea ta, este timpul să cauți și să culegeți informațiile. Iată câteva dintre tehnicile pe care le poți utiliza pentru a efectua cercetările, care includ un amestec de metode calitative și cantitative:


  • Uită-te la datele existente pentru a descoperi tendințele comportamentului existent al clienților online

  • Utilizează formularele de înscriere la Newsletter a clienților potențiali de pe site-ul tău pentru a pune întrebări specifice

  • Vizitează forumurile / grupurile de social media din industrie pentru a monitoriza discuțiile

  • Discută cu echipa de vânzări și cu alți colegi pentru a obține feedback / informații

  • Trimite sondaje clienților și potențialilor clienți

  • Efectuează interviuri față în față cu clienții existenți

Deși poate ți se pare prea greu să faci interviuri față în față, acestea sunt de fapt una dintre cele mai valoroase modalități de a crea Buzer Personas de succes. Și, chiar dacă faci doar 3-5 pentru a începe, acestea pot oferi o perspectivă clară asupra cumpărătorului ideal.



3. Caută tendințe


După ce ai efectuat cercetarea, următorul pas este să aduni toate informațiile într-un singur loc.


Acum trebuie să te orientezi spre identificarea oricăror tendințe din toate categoriile. De exemplu, există puncte comune în ceea ce


privește interesele lor, modul în care își cheltuie banii sau rutina de zi cu zi? Există vreo îngrijorare comună? Există o anumită platformă de socializare cu care interacționează cel mai mult?


Tiparele ar trebui să înceapă să se formeze.

4. Creează personalitatea

După ce ai identificat elementele comune, trebuie să creezi schița cumpărătorului ideal. Aceasta ar trebui să acopere fiecare dintre elementele de pe listă și să prezinte un stereotip al clientul ideal - de la datele demografice la nevoile, obiectivele și motivațiile lui.


Cea mai bună practică este de a crea un Buyer Persona Principal și mai multe secundare. De ce? Deoarece nu toți clienții vor fi la fel și se încadrează de obicei în grupuri distincte. De asemenea, poți căuta să creezi persoane negative. Acestea te pot ajuta să ții cont de tipul de persoane pe care nu dorești să le țintești.

5. Scrie povestea clientului ideal


În cele din urmă, ar trebui să transformi datele personale într-o persoană real-fictivă și să ți spui povestea.


Trebuie să descrii cine sunt, ce fac și care sunt comportamentele, dorințele și motivațiile lor

sub formă narativă. Fii cât mai specific posibil și dă-le un nume real, de exemplu Maria – mămică fulltime, Ion Inginerul sau Buni Ana. Acest lucru îi va face mai umani.


De asemenea, ar trebui să creezi o imagine sau să adaugi o fotografie pentru fiecare alias. Acest lucru te ajută să-ți imaginezi acea persoană și să empatizezi cu ea.

Cum să folosești Buyer Personas


Odată ce alias-urile sunt pregătite, toată echipa trebuie să înceapă să le folosească înainte de luarea oricărei decizii de marketing.


De exemplu, de fiecare dată când începi să creezi conținut sau să postezi ceva pe rețelele de socializare, întrebă-te cum ar privi asta clientul semi-fictiv. L-ar atrage? Îi oferă o soluție la problema lui? Va reuși să o găsească ușor online?


Important: Buyer Personas nu ar trebui să fie văzute ca fiind fixe. Ar trebui să colectezi în mod regulat informații și să actualizezi alias-urile în permanență.


Mai jos ai template-ul pentru a-ți crea modelele de Buyer Persona. Spor la treabă!

template-buyer-persona
.pdf
Download PDF • 325KB

Money Magnet | Agenție de Marketing Online

© Copyright 2020 | moneymagnet.ro

    Toate drepturile rezervate.

  • Facebook
  • YouTube
  • Pinterest
  • Instagram