Cum și de ce folosim Google Analytics
Actualizată în: Ian. 8
Ai o firmă mică, dar încă nu folosești Google Analytics? Ești liber profesionist și deși ai un site sau un blog crezi că Google Analytics nu e pentru tine? Google Analytics este cel mai popular software de analiză digitală. Poate fi folosit de către oricine întreprinde o activitate online și chiar mai mult decât atât este gratuit. Google Analytics îți oferă o mulțime de date legate de performanța site-ului tău. Printre altele, îl poți utiliza pentru a descoperi zone care trebuie îmbunătățite, zone care funcționează mai bine decât altele și zone care necesită atenție imediată. Avantajele utilizării Google Analytics Analytics îți va spune multe lucruri despre site, inclusiv:
Cât de mult trafic ai pe site și de unde vin acești utilizatori
Ce pagini vizitează și cât timp petrec pe fiecare pagină
Ce vizitează înainte de a ieși
Care butoane primesc mai multe clickuri
Ce procent din trafic efectuează conversia dorită de tine
Câți utilizatori folosesc dispozitive mobile, tablete sau desktopuri
Unde se află utilizatorii, în ce țară, în ce oraș
Ce software utilizează pentru a naviga pe site-ul tău
Acestea sunt doar câteva întrebări la care rapoartele de analiză pot răspunde. Utilizatorii avansați pot face un pas mai departe și pot face segmentarea clienților, pot rula experimente și o grămadă de alte lucruri pe care puternica platformă Analytics le oferă marketerilor.
Analytics este un produs al Google și este gratuit pentru a fi utilizat pe orice site sau aplicație mobilă.

Nu știi de unde să începi și ce ai de făcut pentru a profita de beneficiile pe care Google Analytics ți le oferă gratuit? Urmărește blogul meu. Te voi îndruma pas cu pas și voi detalia pe rând pașii de mai jos, astfel încât să poți instala singur acest tool pe pagina ta online. Pașii necesari pentru a folosi Google Analytics:
Instalează Google Analytics pe siteul tău
Configurează setările de bază Google Analytics
Conectează Google Analytics cu Google Search Console
Învață despre modul în care sunt contorizate vizualizările de pagină
Evaluează Bounce Rate-ul și învață să îl reduci
Învață să utilizezi cele mai importante rapoarte Google Analytics
Creează obiective în Analytics
Adaugă evenimente pentru a urmării click-urile pe butoane
Acest tool poate părea foarte complex, dar vei învăța pas cu pas cum să extragi informațiile necesare ție în funcție de propria ta afacere.
Google Analytics oferă informații valoroase care te ajută să iei decizii legate de SEO și toate campaniile de marketing digital, în general, dar îți spune multe și despre buyer persona și comportamentele lor.