Caută

Citiți, citiți, citiți

Primul meu sfat către orice antreprenor sau liber profesionist, sau de fapt, pentru orice om, indiferent ce meserie sau ce aspirații are, este: Citiți, citiți, citiți.

Oamenii te sfătuiesc să înveți constant, dar învățatul a căpătat o conotație negativă. Când te gândești că trebuie să înveți, te gândești că trebuie să memorezi pagini nesfârșite de termeni pe care ii înțelegi mai mult sau mai puțin și care uneori sunt percepuți de creierul nostru ca și cuvinte goale. În schimb, eu vă îndemn să citiți. Citiți orice, oricât, oricând, oriunde. A citi nu este egal cu a învăța, deși beneficiul este unul mult mai vast. În primul rând, atunci când ești interesat de un subiect și citești cărți pe tema respectivă, nu e nevoie să memorezi lucruri. Având în vedere că este ceva de ce ai nevoie sau ești interesat, creierul va absorbi ca un burete informația care este relevantă pentru tine. Ea ți se va impregna în creier fără să îți dai seama și va influenta deciziile și comportamentul tău viitor. Nu trebuie să știi definiția științifică a unui concept pentru a te folosi de el in viața de zi cu zi. În al doilea rând, în momentul în care citești cărți care ți-au fost recomandate, sau care nu au neapărat legătură cu meseria ta, cu business-ul tău, cu aria ta de interes, beneficiul principal peste care dai este lărgirea orizonturilor, expansiunea minții - să nu mai vorbesc despre faptul că vei deveni din ce în ce mai empatic, putând să interpretezi evenimente care ți se întâmplă din diverse perspective. Vei putea să iți înțelegi mai bine, partenerii de business, angajații, clienții. Vei putea să explici lucruri astfel încât interlocutorul să te înțeleagă și vei reuși să eviți conflicte, care nu fac altceva decât să te lase fără energie. Un alt beneficiu este faptul că atunci când citești o carte ți se limpezește mintea, obții claritate și iți pui ordine în gânduri. De mult ori ce citim într-o carte nu este ceva nou, ceva de care nu am mai auzit sau ceva ce nu știam, dar citind ne punem ordine în gânduri și reușim să vedem lucrurile într-o lumină nouă. Pentru mine cititul este, de multe ori, precum meditația. Mă concentrez pe un singur lucru, uit de tot zgomotul pe care viața cotidiană îl face în capul meu, astfel încât, idei sau soluții la problemele mele îmi apar brusc în cap. Absolut orice carte pe care am citit-o vreodată m-a învățat ceva, de la cărți de psihologie, business, până la romane clasice. Frumusețea cărților este că pot să relaționeze cu fiecare om în parte și pentru că 'frumusețea e în ochii observatorului' vei găsi în orice carte răspunsuri, soluții și idei pentru propria ta situație. De aceea se și zice că nu poți citi de două ori aceeași carte, pentru că, da, cartea este aceeași, dar tu, situația în care te afli, mind-setul pe care îl ai, problemele zilnice pe care le întâmpini, dezvoltarea ta psihologică sunt cu totul altele și atunci ce vei observa în aceeași carte pe care ai citit-o acum un an, va fi diferit. Dar, dacă perspectiva citirii unei cărți pe săptămână te sperie, nu trebuie să te înhami la un asemenea plan. În ziua de azi suntem extrem de norocoși să avem informație peste tot și sub toate formele. Poți citi bloguri, poți citit rezumate ale unor cărți, poți citit reviste de specialitate. Te îndrum să nu confunzi cititul cu urmărirea video-urilor. Da, video-urile în care oameni faini oferă informație gratuită sunt un dar de la Dumnezeu și te sfătuiesc să urmărești câte poți, dar acolo ești influențat de părerea persoanei care vorbește: intonația, gesturile si părerile sugestive pot sa te îndepărteze de la absorbirea mesajului potrivit ție. De aceea mie nu-mi place sa ascult cărți audio, pentru ca tonalitatea vocii cititorului îmi schimbă perspectiva. Toate informațiile, sub orice formă sunt bine venite, dar cititul la tine în cap este cea mai personalizată experiență pe care o poți avea. Scopul meu pentru acest an este să citesc o carte pe săptămână. Nu mi-am propus să citesc anumite cărți, ci voi citi în funcție de nevoie, recomandări și starea de spirit. Eu am încredere că cele mai potrivite cărți vin la mine la momentul oportun. Nu suntem mereu pregătiți pentru unele cărți, chiar daca ele ne sunt recomandate din mai multe părți. Mi s-a întâmplat de multe ori sa mi se recomande o carte, să încep să o citesc și să nu reușesc să o finalizez, pentru că fie nu am înțeles ideea de bază, fie nu am putut relaționa cu mesajul. Dar după câteva luni sau ani am dat din nou peste aceeași carte și nu am putut-o lăsa din mână până când nu am citit și ultima pagină. Sfatul meu este să nu te forțezi niciodată să citești ceva ce nu iți face plăcere, pentru că nu vei avea nici un rezultat. Chiar și dacă vei reuși să citești până la final o astfel de carte, nu vei primi mesajul ei și vei capătă o aversiune pentru citit. Cartea pe care mi-am propus să o citesc în prima săptămâna din 2021 este This is Marketing de Seth Godin. Eu citesc majoritatea cărților în limba engleză, deoarece uneori mesajul se pierde în traducere, și în plus îmi exersez engleza. Daca ai cunoștințe de limba engleză te sfătuiesc să încerci să citești cărți scrise de autori englezi în limba engleză, iar cele scrise de autori români în limba română. Nu contează ce nivel de engleză ai, citind în engleză îți vei exersa limba și îți va fi din ce în ce mai ușor. Seth Godin este autor, antreprenor și speaker. A scris peste 18 cărți în domeniul marketing-ului si antreprenorialului, iar blogul său a fost desemnat unul din cele mai bune bloguri de specialitate: www.sethgodin.com În cartea ' This is marketing ' autorul a compactat conceptele lui unice din domeniul marketingului, vânzărilor și a advertising-ului. Abia aștept să mă apuc de citit și când sunt gata voi reveni cu ideile principale ale cărții.



12 afișare0 comentariu

Money Magnet | Agenție de Marketing Online

© Copyright 2020 | moneymagnet.ro

    Toate drepturile rezervate.

  • Facebook
  • YouTube
  • Pinterest
  • Instagram